Tveka inte att ställa dina frågor via 018-158515 eller info@swedenec.se

Vanliga frågor i webbshopen

Kan jag få hjälp med att välja produkter?

Ja, vår kundservice hjälper dig att välja den bästa lösningen för ditt behov. Vår kundservice är tillgänglig på vardagar från 10-16 på 018-158515

Varför är det låga priser men hög fraktkostnad?

Eftersom vi pressar ner priserna på våra produkter har vi ingen möjlighet att erbjuda gratis frakt. Vår webbshop beräknar frakten precis som våra leverantörer, vi har pressat även den avgiften. 

Hur vet jag att ni fått min beställning och hur levererar ni?

Du kommer att få ett e-postmeddelande när vi har mottagit din order. Leveransen sker med DB Schenker, DHL eller PostNord. Har du valt hemleverans tar de kontakt med dig före leverans. Om du får leveransen till Postombud får du SMS eller e-post när ditt paket finns att hämta. Kontrollera alltid leveransen vid mottagandet.

Vad händer om min beställning är skadad när den kommer?

Kontakta vår kundservice på 018158515 som är öppen på vardagar 10-16. Vid andra tillfällen kan du mejla till kundservice@sadex.se. Vi skickar snarast nya produkter. Om transportskadorna syns vid mottagandet ska du säga till direkt till transportören och meddela vår kundservice. För att kompensera transportskador måste det inträffade anmälas skriftligen till transportören (Schenker, DHL eller PostNord) inom 7 dagar efter mottagandet av lasten.